Monday 18 March 2013

Berani Lepak Di Tepi Sungai Gangga, India


Pemandangan Yang Kurang Menyenangkan Di Sungai Gangga India


Apa yang kita dengar tentang sungai gangga adalah bahawa sungai tersebut adalah sungai suci, dan itulah yang selalu di opinikan oleh kerajaan India kepada dunia. Di sungai ini penduduk setempat menyandarkan hidupnya. Mereka melakukan banyak hal di sungai ini mula mencuci pinggan sampai dengan mandi untuk membersihkan badan.

Namun tahukah anda, bahawa disungai ini sebenarnya juga merupakan tempat pembuangan mayat bagi keluarga-keluarga miskin yang tidak mempunyai bayaran untuk mengkremasi anggota keluarganya yang telah meninggal. Mayat di buang di sungai ini sebagai tempat pengebumian mereka.

Sering di temui mayat di tempat ini dalam keadaan yang sudah membusuk dan sangat mengerikan, bahkan ada kalanya mayat-mayat tersebut di makan oleh binatang seperti burung dan anjing. Sungguh tempat yang sangat seram dan menakutkan.

Betapapun mayat adalah manusia yang sudah tidak bernyawa, sebenarnya mereka juga harus dihormati dan di mulyakan. Namun mungkin memang begitulah penduduk setempat menghormati dan memulyakan mayat-mayat tersebut.

Gambar-Gambar di bawah ini akan membawa anda kepada sebuah cerita yang sebanarnya tentang sungai gangga yang selalu disebut-sebut sebagai sungai suci.




























No comments:

Post a Comment