Saturday 23 March 2013

DAP & PAP Lebih Melayu Dari Melayu...

DAP & PAP ada persamaan strategi tarik sokongan Melayu ?

Tertarik dengan artikel oleh YB Zul Nordin " Hilang Sejarah Hang Nadim " yang menjelas sikap sebenar PAP di Singapura yang merancang strategi untuk berkuasa . Semasa merancang strategi untuk berkuasa, Lee Kuan Yew & PAP menjadi Melayu lebih daripada Melayu . Strategi mereka dengan masuk masjid turun masjid untuk mendekati bangsa Melayu jelas berkesan . Setelah berkuasa umat Islam bangsa Melayu tiada dalam kamus Kuan Yew mahupun PAP.


Gambar di bawah menunjukkan bukti bagaimana Godfather Guan Eng dari Singapura ini cuba menawan hati orang Melayu sehingga memakai songkok ketika berkempen .
Kit siang & DAP hari ini sanggup turun masjid naik surau untuk memikat Melayu. Siap isytihar diri sebagai Kalipah Guan Eng lagi. Maka bertakbirlah Melayu terpukau dengan silap mata DAP. Sampai nama tuhan dia pun dijual takpe sebab Kit siang dan anak lakinya sedara kita sekarang kata pak jangoat. Rupanya benar kata pujangga, memang bangsa Melayu mudah lupa.




Hari ini , adik mereka DAP pulak mencatur strategi untuk memenangi hati orang Melayu seperti mana dilakukan oleh abangnya PAP di Singapura . Apa yang dilakukan Kuan Yew di sana dengan turun masuk masjid jelas telah dilakukan sekarang oleh Guan Eng di PP dan DAP di Malaysia !!

Fikir-Fikirkanlah ........

Bulan Ramadhan lepas, banyak masjid di PP dikunjunginya untuk berbuka puasa.



Adakah Guan Eng tiru cara LKY buat di Singapura ?
                                                                                 
MP DAP Serdang yang mencetuskan kontroversi memberi tazkirah di surau dalam keadaan tidak menutup aurat


Gambar termahal Guan Eng yang blog tegar PAS puji sampai ke langit . Memang
betul-betul Khalifah lah bagi mereka kerana makan pun stail Zuhud Tok Guru ...
                                                       

Adun Simpang Pulai pun pernah bertakbir raya

Dan di bawah ini pula Komen Nik aziz Berhubung bacaan Quran dari orang yang bukan Islam



Yang Terbaru, Tian Chua Berpuasa.




Adakah mereka semua ini tidak pernah terfikirkan semula sejarah bagaimana yang dilakukan oleh PAP sewaktu mendekati Melayu dahulu ? Lihatlah bagaimanakah Politik yang dimainkan oleh mereka, sanggup bermusuhan bersama bangsa lain untuk menjatuhkan bangsa sendiri, adakah mereka pernah terfikir akan perihal yang terjadi di Singapura, Dimana Suara Melayu Singapura? 

Tidak pernahkah Terfikir akan Puak2 PAS, DAP pernah cuba membubarkan DEB(Dasar Ekonomi Baru) yang mana dasarnya lebih memihak pada Melayu?




Melayu Singapura Lebih banyak tertindas berbanding Malaysia,Kuasa Melayu DiSingapura boleh dikatakan  telah terhapus.Melayu sudah Hilang Kuasa bila Cina yang memerintah. Apakah kita masih belum sedar?

Mahukah kita Jadikan Malaysia ini Seperti Singapura? minority pendudukan Melayu diSingapura hnyalah 14.9%.

Di sini disertakan hasil gelagat seorang pemilik Batu Putih yang menghina bangsa Melayu di Singapura!


See, to me…no matter how highly Singapore sits on the map there is still the part we cant erase… and thats the heartlanders and those gross out people in society… why cant we be like Milan where everyone is so well dressed and well-mannered??We shall not even touch on politics on Mas Salamat, which of course… if you have realised, i didnt bother talking about it, coz there are many other bloggers conversing on that.


So so so… what is this pathetic malay man (again, it have to be a MALAY!!!!) doing in the train?well, he was already in the train when i boarded and there he sat, unaffected by his surroundings, smelling like he didnt showered in years and wore some really scary dirty clothes and had a dirty muddy bag with him too, in it were empty bottles which looks used… to many, he may seem a poor man or a beggar.. but… to me.. he’s wasted !!

I mean… wassup with all the pretentious looks and actions for man….go get a job or better yet, make himself useful and learn how to start a fire using charcoal.. as it all lies in their blood…. SATAY SATAY!!!!Aiya….stupid MALAYS!!Even if you are a Malay and am reading this… good for you..coz this is my personal blog and i can say what i deem fit…. if u wana defend yourself…. i suggest you arm youself with education and a motor mouth to compete against me.. else dont bother… coz i will bet my life on the line that, should you challenge me in a conversation… you will lose like what a true malay would…. LIKE Fxxx !!!GET LOST!!


Inilah gelagat dan mentaliti pemilik baru Pulau Batu Putih!
tetapi PAS tetap bersekongkol.
Fikir2kan.!


Di Singapura, azan dari masjid dan surau pun perlu diperlahankan walaupun dulu Kuan Yew tidak kisah dengan suara azan yang kuat berkumandang. Orang Melayu juga tidak berpeluang menyandang jawatan utama dalam agensi dan jabatan penting kerajaan termasuk pasukan keselamatan.

Untuk menjadi juruterbang pesawat pejuang apatah lagi. Kuasa undi Melayu dilemahkan dengan pelbagai cara termasuk penempatan semula. Janji-janji untuk membantu Melayu tidak bertahan lama. Pernah termaktub dalam perlembagaan asal pembiayaan penuh kepada pelajar Melayu dari sekolah rendah hingga universiti. Bagaimanapun ia dihentikan pada tahun 1994. Biasiswa presiden juga pernah diwujudkan puluhan tahun lalu tetapi hanya dua pelajar Melayu yang dapat.

Cari pula jawapan berapa orang menteri Kabinet Melayu di republik itu ketika ini - tidak seperti peringkat awal. Dokumen sejarah turut ditulis semula mengikut aspirasi PAP agar Melayu tidak kelihatan dominan peranannya.klik di sini selanjutnya Berdasarkan sejarah, PAP dan DAP daripada benih perjuangan yang sama. Kini strategi PAP digunakan oleh DAP. Parti tersebut sedang memperhebatkan usaha menarik seramai mungkin Melayu menjadi ahli dan penyokongnya.

Cubalah kita renungkan kembali kepada dekad 1960an. Apakah beza pendekatan yang digunakan oleh PAP dahulu dan DAP sekarang, jawapannya - sama sahaja. Pada waktu itu, Kuan Yew dalam usaha mendapatkan sokongan Melayu melakukan apa sahaja yang menjadi harapan orang Melayu. Beliau banyak berinteraksi dan mendampingi orang Melayu. Malah aktif melawat masjid dan surau sambil memberi ucapan yang manis-manis bagi melegakan orang Melayu. Apabila Kuan Yew dan PAP semakin kukuh berkuasa, akhirnya Melayu tidak lagi diberi perhatian yang sama dan mula diabaikan.

No comments:

Post a Comment